Vanliga frågor
När du har gjort betalning då kommer du att få ett spårningsnummer sedan du kan spåra din order med via DB Schenker
Normal leveranstid är 3-4 arbetsdagar. Din orderbekräftelse inkluderas med ett spårningsnummer för din leverans.
Om du vill avbryta din order, kan du lättast kontakta vår kundservice snarast möjligt. Bäst når du oss på telefonen +46 7 350 110 11 (mån-fre 8.00 – 20.00).
Klassen innebär endast telefonens kosmetiskt utseende. Alla telefoner, oberoende av skick, fungerar utan problem och är kontrollerade med marknadens senaste teknik. Telefonerna är fabriksåterställda vilket betyder att det är begagnade telefoner som reparerats, underhållits, kontrollerats och testats enligt standardiserade processer. Batterier har minst 80% kapacitet av ett nytt batteri – det är även standard i branschen. En telefon I “nyskick” har inte spår av användning och därefter stiger antalet defekter allt efterhand som man går ner i skick.
Telefonerna skickas i en vanlig kartong som innehåller en laddningskabel och ett nål för SIM-hållare. Observera att hörlurar och hörlurs kontakt medföljer inte med telefonen.
Vi använder DB Schenker för våra nationella expresstransporter. Leveranstiden är 1-2 arbetsdagar.
Vi använder oss av Klarna, du kan välja att betala på en gång, via faktura eller via delbetalning på 6,12, eller 24 månader.
Du kan fylla i Sälj annonsen. Efter att du gjort sälj-annonsen kommer du att få inom 24 timmars en DB Schenker fraktsedel som du kan ladda ned och använda att skicka din enhet till oss. Fraktsedeln är redan betald. Det tar cirka 1-3 dagar för telefonen att komma till oss. Efter att vi mottagit telefonen betalar vi summan på ditt konto inom 1-2 arbetsdagar.
För tillfället är säljande och köpande av en telefon skilda transaktioner. Vi rekommenderar att du först köper mobilen du vill ha och sedan säljer din gamla mobil till oss efter att du fört över all information.
Ja,absolut. Det kan ni göra. Observera gärna att alla de telefoner ni säljer, behöver ha skilda säljannonser och skall dessutom bli paketerade i var sitt paket. Ifall ni representerar ett företag, och vill sälja er telefon till Zoom Mobiles, var snälla och var i kontakt med vår kundservice på info@zoommobiles.se
Du kan skicka in även laddare och hörlurar om dessa är oanvända. Dessa tillbehör höjer tyvärr inte priset vi betalar för telefonen.
Ja, som säljare är du ansvarig för informationen som finns på telefonen. Du måste även radera iCloud-kontot från telefonen. Om du behöver hjälp med att avkoppla iCloud eller nollställa telefonen kan du kontakta vår kundservice. Alla telefoner nollställs av vårt serviceteam. På samma sätt gäller det också modellen Samsung eller andra Android enheter. Till skillnad från iphone modellen behöver Android enheter radera sitt Gmail-konto innan försäljning.
Tyvärr har vi inte de äldre iPhone och Samsung modellerna på listan på grund av en sämre efterfrågan och situation med reservdelar. Men du kan alltid kontakta oss för att få en offert på den telefonen som du vill sälja.
Efter att vi har mottagit din retur kommer vi att behandla den inom 1-3 arbetsdagar. Efter detta gör vi en återbetalning/makulera fakturan. Om du har frågor angående returen, kontakta gärna vår kundtjänst.
Alla våra produkter har 14 dagars returrätt från dagen du tog emot produkten. Detta förutsätter att produkten är i samma skick som när den blev mottagen. Du kan skicka tillbaka produkten med DB schenker-fraktsedeln som medföljer i varje paket. Ifall fraktsedeln eller returblanketten fattas från paketet, vänligen kontakta vår kundtjänst.
Vi erbjuder 12 månaders gratis garanti och 14 dagars returrätt till alla telefoner. Du kan även köpa en förlängd 3 års garanti för 700 kr.
Du kan kontakta vår kundservice, så vi kan hjälpa dig att åtgärda problemet snarast möjligt. Du når oss via telefon, e-post eller via chatten under våra öppethållningstider.
Zoom Mobiles täcker alla telefonens tekniska fel som kamera, mikrofon, display mm. Observera att om telefonen är böjd, har fått en vattenskada eller om någon glasdel i telefonen är trasig, utgår garantin. Om du väljer förlängd 3 års garanti, täcker den samma problem som den normala garantin, men under en 3 årig period.
Alla telefoner köpta från Zoom Mobiles har en batterihälsa av minst 80% oberoende vilket skick telefonen har, detta innebär attt de är på en väldigt bra nivå. Alla batterier med en kapacitet mellan 100%-80% håller bra i en normal användning.
Tyvärr har vi inte möjlighet att ge ut bilder på specifika telefoner på grund av vårt stora urval och den snabba omsättningen av produkterna.
Ja, absolut. Kontakta i så fall vår kundtjänst.
Vi får dagligen in olika telefonmodeller. Du kan följa vår hemsida där du kan se vilka modeller vi för närvarande har tillgängliga. Du kan kontakta vår kundtjänst om du har frågor om produktens tillgänglighet.
Nej, Alla våra telefoner vi säljer är begagnade, testade och vid behov reparerade.
För tillfället erbjuder vårt företag Apple iPhone-smarttelefoner och Samsung-smarttelefoner. Vi kan tänka oss att köpa andra enheter som efterfrågas av våra företagskunder. Ni kan alltid kontakta vår kundtjänst för att få ett prisoffert på de enheterna som ni vill sälja.